افزايش كارايي سيستم با حافظه بيشتر
فناوري اطلاعات و ارتباطات
افزايش كارايي سيستم با حافظه بيشتر
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 2:49

افزايش كارايي سيستم با حافظه بيشتر

حتماً تا حالا متوجه شده ايد كه حتي وقتي از ويندوز زياد كار كشيده نشده ( مدت زمان زيادي از نصب آن نگذشته و يا اينكه به علت نصب و عزل بسيار برنامه ها ، در آن دخل و تصرف نشده ) باشد ، ولي با اين حال پس از گذشت مدت زماني ، آن كارايي ابتدايي را ندارد . به نظر شما دليل اين امر چيست ؟ اگر دوست داريد كه ويندوز XP شما اين مشكل را از ميان ببرد و ويندوزي تا حد ممكن قبراق و سرحال داشته باشيد. متن زير را با دقت مطالعه نماييد:
ويندوز طبق پيش فرض ، از حافظه ي
RAM ( حافظه ي اصلي ) و هارد ديسك ( حافظه ي مجازي ) به عنوان بستر اصلي محتويات حافظه ي اصلي دستگاه استفاده مي كند . حافظه ي RAM با قطع برق يا خاموش كردن سيستم به طور كامل پاك مي شود ، ولي فايل Page file sys كه حاوي محتويات حافظه ي در هارد ديسك است ، هيچ وقت پاك نمي شود و ويندوز مرتباً آن را رونويسي مي كند. اين موضوع مي تواند اندازه ي اين فايل را بيهوده بزرگ كرده و كارآيي سيستم را پايين بياورد. در ضمن مي تواند يك خطر امنيتي نيز براي شركت ها باشد ، زيرا محتواي اين فايل حاوي اطلاعات لازم در برنامه بارگذاري شده ي قبلي است و لقمه ي آماده اي براي هكرها محسوب مي شود. براي اينكه ويندوز در هنگام Shu Down محتواي اين فايل را پاك كند ، در رجيستري ويندوز در كليد :
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management
يك مقدار
DWORD به نام ClearPageFileAtShutdown در صورت عدم وجود بسازيد و به آن مقدار 1 را بدهيد . بدين شكل ويندوز در موقع خاموش كردن يا restart دستگاه ، محتواي حافظه موقت ديسك را پاك كرده و كارآيي آن سيستم شما در جلسات بعدي كار با ويندوز افزايش خواهد يافت. هر چند در هنگام Shut down ويندوز چند ثانيه بيشتر از زمان معمول ، عمليات انجام مي دهد . حالا اگر به مشكل برخورديد ، اصلاً عصباني نشده و فقط كافي است تمام مسير را دوباره به جاي 1 همان صفر را بگذاريد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: ترفند ها اموزش های مهم ترفند ها، ،